24 juni 2007

Triathlon Stein

De tweede "core westrijd" van dit seizoen. Nadat ik de afgelopen triathlons na het fietsen was uitgestapt werd het zo langzamerhand weer eens tijd om in ieder geval eens te starten met lopen. De bescheiden looptrainingen van afgelopen week gaven mij de indicatie dat ik wel eens wat zou kunnen proberen. Probleem is dan natuurlijk weer wel dat er net een zware wedstrijd op het programma staat en Stein is er zo een! 3 kilometer zwemmen, 110 kilometer fietsen met 3 vervelende klimmen per ronde (4 rondes in totaal) en 30 kilometer lopen (4 geaccidenteerde rondes). 30 kilometer lopen vond ik teveel van het goede, dus besloot ik van te voren het bij maximaal 15 kilometer te houden.

Zaterdag samen met broer Johan reeds naar Stein vetrokken. Onderweg het nodige oponthoud langs de snelweg gezien en aldus kwamen we wat aan de late kant in Stein aan. "Bedankt voor uw begrip".
Wel op tijd voor het NK 1/4 triathlon om de echte Pro's aan het werk te zien. Daar zag ik stadsgenoot Youri Severin een tweede plaats (3e overall) op dit open NK behalen. Jammer dat Youri de slag mistte met zwemmen en daar een klein minuutje verloor, want met zijn loopkwaliteiten kon hij anders een serieuze greep naar de titel doen.
's Avonds konden we in onze hotelkamer nog lekker naar de finale van het EK voetbal onder 21 kijken. Jong Oranje versloeg Jong Servie met wel 4-1!!!!

Maar zondag moest ik sportief gezien aan de bak. Het zwemmen ging naar behoren, 3 km in 51:30. Vervolgens op de fiets voor 4 rondes van 27,5 km door het Zuid Limburgse landschap. Elk rondje bevat 3 pittige klimmen. Een zelfs met een steigingspercentage van 14% en een met een wegdek a la Parijs-Roubaix. Zeer zwaar dus, reed 3:32 over deze 110km. Had wel iets sneller verwacht, maar zoals al eerder gezegd: het fietsparcours is loodzwaar.

Toen begon het lopen. Ik had voor de wedstrijd wel een goed gevoel, maar je weet natuurlijk nooit hoe je die 110km fietsen hebt verteerd en ook het loopparcours is zeer pittig. Ik kon het voorafgaande "fietstochtje" qua vermoeidheid dan ook best voelen!

Maar gelukkig hield mijn heup zich prima en liep ik toch twee rondjes van 7,5 km in 38 minuten per rondje. Heb met lopen eens serieus geprobeerd cola te drinken. Bij elke verzorgingspost nam ik een bekertje cola en een bekertje water. Dat verdroeg mijn lichaam (en in het bijzonder mijn maag) prima. Missie geslaagd dus. Deze week wat mak aan trainen en dan serieus het volume opschroeven richting de hele van Almere. Het hoofddoel van dit jaar.

Volgende wedstrijd is op woensdag 4 juli de 1/8 triathlon van Nieuwe Niedorp. Terug naar mijn roots in deze altijd zeer gezellige wedstrijd!

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger