12 juni 2007

1/8 Triathlon ATC Almere

Hoewel ik wist dat ik niet ging lopen, ben ik toch gestart met de 1/8 triathlon van ATC Almere. Het was de laatste wedstrijd in het circuit en ik had een 2e plaats in de ranglijst te verdedigen. De laatste 2 weken vooral veel gefietst, dus was ik ook wel een beetje benieuwd of ik daar wat progressie had kunnen boeken.

Het zwemmen ging zo als het hoorde, na 11:30 stond ik na 750m op de kant (inclusief het moeilijk uit het water komen door al die bassalt blokken). Wissel was ook wel weer eens redelijk, want in Heerenveen zat de gang er niet in. Te lang lopen kloten met wetsuit uittrekken, schoenen aandoen, bril opzetten en helm opzetten.
Toen volgde de 21km fietsen. Ik pakte al snel 2 snellere zwemmers terug en stoempte flink door toen ik na 1 rondje (van de 3) door Paul van den Berg ingehaald werd. Ik bleef op zo'n 10m van hem hangen en mede door zijn tempoversnellingen om mij uit het wiel te rijden, lag het tempo behoorlijk hoog. De 21 km fietsen werd in 32:30 afgelegd, bijna 39 km/hr gemiddeld. Bijna 2 minuten sneller dan dezelfde afstand als tijdens de Run-Bike-Run van 4 weken geleden.

Helaas ging ik daarna dus niet lopen en zag hoe masters concurenten Hans Lampe en Paul van den Berg voor de dagoverwinning gingen strijden. Hans zat zo'n 45 sec achter mij en Paul en wist het gat met Paul na zo'n 3 km lopen te dichten. Was wel een beetje verbijten voor mij langs de kant, want in een fitte toestand had ik vandaag een goede kans gehad om de wedstrijd te winnen.

Uiteindelijk werd het masters circuit dit jaar gewonnen door Hans Lampe (met 4 overwinningen), tweede Paul van den Berg en 3e Thomas Obst uit Hilversum. Volgend jaar gaan we het gewoon weer proberen ;-)

Aanstaande zaterdag is de 1/4 van Huizen. Ga dan hetzelfde recept doen als vandaag, alleen maar zwemmen en fietsen. Zondag wil ik dan eens heel ontspannen gaan lopen om eens aan te voelen of er al een verbetering in de heupblessure zit. Het weekend daarop is dan de 2/3 triathlon van Stein. Ga in ieder geval daar niet de volledige 30km lopen. Het zijn 4 rondjes van 7,5 km, dus wellicht 1 of 2 ronden lopen.

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger