02 juni 2007

Reunie St.Janschool

Afgelopen zaterdag had ik (en ook Marion) een reunie van de St.Janschool. Dit is waar ik zes jaar lang op de basisschool heb gezeten. Van te voren had ik geen enorm hoog gespannen verwachtingen van de reunie, maar was toch wel heel benieuwd wat er van mijn klasgenoten van die tijd terecht gekomen was. De meesten heb ik ruim 20 jaar al niet meer gezien. Dat komt met name omdat ik al vanaf 1996 in Almere woon. Hoewel er ook bijliepen die wel verder weg verhuisd waren. Onder andere Sonja Weeke die helemaal in Denemarken woont en negen uur moest rijden om in de polder te komen.




Op een paar na bleek iedereen er zo'n beetje wel te zijn en werd het super gezellig. Had eigenlijk verwacht dat ik na tienen (toen ging de school dicht) wel naar huis zou gaan, maar bleef uiteindelijk nog tot twee uur plakken in de Aap. Achteraf eigenlijk nog met veels te weinig klasgenoten kunnen praten. Hier moet dus een vervolg op komen, want 20 jaar wachten tot de volgende reunie duurt mij iets te lang...

Op onderstaande foto (had mijn broer ff snel genomen) sta ik met mijn voormalige buurmeisjes Trudy en Sonja te praten. Daarnaast (of eigenlijk boven het hoofd van Sonja) staan Erik Steenvoorden en Cees Dobbe. Erik was eigenlijk de enige die enorm veranderd was sinds ik hem voor het laatst gezien had. Dat moet dan haast wel de zomer van 1979 geweest zijn. Gek eigenlijk hoe je opeens het contact verliest met mensen waar je 6 jaar of soms nog wat langer bijna dagelijks mee optrok.
Moet toch wel een beetje denken aan het liedje van Guus Meeuwis (tranen gelachen) over zijn schooltijd. "Ik heb tranen gelachen, onnozel gedaan en tenslotte tevreden... het licht uitgedaan". Zo'n reunie als afgelopen zaterdag bracht toch mooie herinneringen uit die tijd naar boven! Heb er eigenlijk de hele zondag nog over lopen na te denken. En dat ondanks de kater van het overmatige drankgebruik ;-)


Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger