04 juli 2007

1/8 Triathlon Nieuwe Niedorp

Vandaag een van de gezelligste triathlons van het seizoen, de 1/8 triathlon van Nieuwe Niedorp. Als beste prestatie ben ik daar in 1994 3e overall geweest. Een van de weinige prijzen die ik van vroeger bewaard heb, is deze derde plaats, een straatsteen. Ik heb 'm zojuist nog ff bekeken om zeker te weten welk jaar dit was. Ik deed er toen, schat ik, zo'n 58 minuten over. Vorig jaar deed ik er 1:03:17 over. Je wordt ouder pappa....

De weersvoorspelling voor deze dag zag er niet zo geweldig uit. Toen ik vertrok uit Almere leek het wel een tropische moeson. Maar hoe noordelijker ik kwam, hoe beter het werd. In Nieuwe Niedorp was het gelukkig helemaal droog. Wel fris met een stevig briesje, maar wel droog! Door alle regen van de laatste dagen was de watertemperatuur wel behoorlijk afgenomen. Was het 1,5 week geleden in Stein nog bijna 23 graden, nu was het slechts 18,5 graden. Gelukkig maakt een wetsuit het een stuk comfortabeler :-)

Ik kwam wat moeilijk weg na een onverwacht snel startschot. Al snel kwam ik naast Cor Zwaag zwemmen. Na een snellere ronding van het keerpunt kwam ik voor het eerst sinds jaren voor Cor in een triathlon het water uit. Het zwemmen (600m) had ik afgelegd in 8:25. Lekker snel dus!

Met fietsen vormde zich rond mij al snel een peleton van 5 man. Daarbij zaten ook Danny Pormes en Hessel Kruijer. We werkten goed samen, hoewel je in Nieuwe Niedorp niet mag stayeren, wordt dit al jaren oogluikend toegelaten. Na 33:23 had ik de 22km afgelegd. Ook lekker snel.

Na een vlotte wissel liep Danny een meter of 100 voor mij en Hessel uit. Hessel en ik liepen gezamelijk een strak tempo en pakte Danny halverwege het lopen terug. Hessel duwde mij vlak voor de finish naar voren en liet mij voor hem finishen. Hij was immers in de strijd voor het clubkampioenschap Danny pormes voorgebleven en vond dat ie veel baat had bij mij strakke looptempo.

Na 1:01:50 stond ik aan de finish. Ik had 17:24 over de 4,8 km gelopen. Supersnel dus.

Voorlopig geen wedstrijden meer. De eerstvolgende is een week voor Almere, het NK Masters 1/4 triathlon in Veenendaal. De komende 5 weken veel kilometers maken. Vooral het lopen zal wat extra aandacht nodig hebben. Hoewel de looptijd van vandaag anders doet voorkomen, ben ik bang dat ik op de lange afstand toch nog wat te kort kom. Maar geen paniek, de basis is goed, dus alleen maar een kwestie van rustig de kilometers gaan maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

..een straatsteen als prijs?
Omdat je die zo vaak van dichtbij hebt gezien ofzo? ;-)


Ray

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger