31 december 2008

Schaatsen op de Oostvaardersplassen

Ja, het kan weer. Eindelijk sinds de winter van 1996/1997, toen ook de laatste Elfstedentocht verreden werd, heb ik weer serieus geschaatst. Zat al een paar dagen op de wip (regelmatig op internet de verschillende sites bekijken op nieuws) en aangezien de laatste berichten over de ijskwaliteit op de Oostvaardersplassen erg positief waren, heb ik de schaatsen maar uit het vet gehaald.

Geen woord te veel over de lovende woorden op de verschillende internet sites over Oostvaardersplassen. Een mooi rondje van bijna 10 kilometer door dit natuurgebied. Het ijs lag er dus behoorlijk goed bij. Met name vlak naast de routes. Op de routes zelf begint al heel wat sneeuw (afgeslepen door de vele schaatsers) zich op te hopen. Dan zie je de scheuren namelijk niet zo goed meer.



Opgestapt op de hoek van de Oostvaarderdijk/Knardijk, heb ik een kleine 2 uur mij prima vermaakt. Twee uur is voor de eerste keer wel weer genoeg merk ik aan mijn kuiten en onderrug. De weervoorspellingen zien er voor de komende dagen nog gunstig uit, dus in 2009 zeker nog wel een paar keer het ijs op.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou graag willen schaatsen maar ik heb alleen op een ondergespoten basketbalveltje geschaats op ijshockey schaatsen

Unknown zei

Ben vandaag ook geweest, bij Almere opgestapt, bij het nieuwe bezoekerscentrum en heb een 15km ronde gereden, erg mooi.... jammer dat het eerdaags weg is :(
Jan

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger