28 oktober 2007

Squash & 100e post

Sinds zo'n 3 jaar afgelopen donderdag weer eens op (of in) een squashbaan gestaan. Eèn van mijn "Dam tot Damloop" team members squashed regelmatig met andere collega's van ASM. "Of ik niet eens een keer zin had om ook een balletje te slaan" was zijn vraag.


Ik heb dus een paar jaar redelijk fanatiek gesquashed, dus "wel ja ik doe wel mee" antwoorde ik na een half minuutje nadenken. Ik wist dat ik daar best wel een paar pijnlijke bilspieren aan kon overhouden, maar dat moet toch kunnen in deze tijd van het jaar.

Voelde al snel tijdens het spel dat mijn lichaam niet zo gewend is aan het explosieve karakter van squash. Blaren op mijn voeten, blaren op mijn hand en bilspieren die wat onwillig werden. De dagen erna waren een heuse martelgang. Had meer spierpijn (billen en onderrug) dan na afloop van een hele triathlon!!! Vooral de fietsstraining van gisteren (2 dagen na het squashen) was een pijnlijke. De "core" van de training bevond zich in zone 3 (HF148-153). Kon door mijn pijnlijke bilspieren niet eens in deze zone komen. De maximale hartslag was zo rond 142, meer kon ik niet aan.

Zo veel contrast tussen twee dagen, voelde mij donderdag nog supersterk en vrijdag qua spierkracht zo slap als een vaatdoek. Vandaag is het zondag en staat er een rustdag op het programma, helemaal niet verkeerd! En ook nog eens een extra uurtje slapen door de overgang naar wintertijd.

Ennnnnn, zo kwam ik er zojuist achter dat dit mijn 100e post is!

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger