07 oktober 2007

Een nieuwe aanpak

Vanaf 1 oktober ben ik begonnen met een andere aanpak van trainen. Heb besloten in zee te gaan met CB Consultancy van Chris Brands (zie http://www.cb-consultancy.nl/ of http://www.chris-brands.nl/), om mijn trainingsschema's te maken. Voorafgaande dient er eerst een redelijk formaat aanmeld formulier ingevuld te worden. Uiteraard de persoonlijke (medische) gegevens, sportieve achtergrond (prestaties), doelen voor het komend seizoen, beschikbare trainingstijd, test/wedstrijd resultaten etc. Al met al een klus van een half uur. Als triathleet natuurlijk een geringe inspanning... ;-)


De reden waarom ik deze stap genomen heb, is dat ik het idee heb dat ik de laatste jaren wat te "vlak" getraind heb. Wel de nodige uren gemaakt. Maar kwantiteit is één, kwaliteit is weer wat anders! Ik zie aan het schema voor de komende 4 weken daar al wat van terug. In elke week zit een wat pittigere zwem-, fiets- en looptraining. Pittig valt eigenlijk ook nog wel mee. Chris onderscheidt 6 zones waarin getraind wordt. Deze maand vinden die eigenlijk alleen maar in zone 0 t/m 3 plaats. Vooral lopen in zone 0 valt vooralsnog niet mee. Heb dan echt het gevoel dat ik met de rem op loop en moet oppassen dat mijn hartslag (en tempo) dus niet te veel oplopen.

Ben benieuwd wat deze nieuwe aan pak in het nieuwe seizoen gaat brengen.

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger