18 augustus 2007

NK Triathlon OD voor Masters Veenendaal

De laatste wedstrijd voor Almere. Het NK triathlon Olympic Distance voor veteranen. Na 4 weken van hard trainen had ik de afgelopen week wat rustiger aan gedaan om nog een pittig weekend te houden. Deze triathlon en zondag nog een fietstraining van zo'n 100km.

Het zwemmen was 3 rondjes van 500 meter in een recreatieplas. Door alle bochten leek het meer op een kartbaan als een zwemparcours. Omdat na 100 meter al de eerste bocht was, was het een gekleun van jewelste. Desondanks zette ik toch een nette 24 minuten neer op deze 1500 meter zwemmen.


Het fietsparcours was supersnel, een heen en weer parcours op een nieuw stuk rondweg ten oosten van Veenendaal. Na twee van de vier ronden werd ik door een groep van een man of 6 in gehaald. Na kort nadenken ben ik maar mee gaan rijden in deze groep. De nieuwe stayer-regels houden in dat er 7 meter zich tussen het voorwiel van je voorganger en jouw fiets zich moeten bevinden. Dit betekent dus ongeveer 5 meter van achterwiel tot voorwiel. Daar heb je gewoon voordeel van, punt uit. Ik maak me er tegenwoordig ook maar niet druk meer om, kost veel te veel concentratie en energie...
Maar goed, het fietsparcours legde ik net binnen het uur af. Was welliswaar geen 40km, maar zo'n 38km. Toch wel snel dus.


Het loopparcours was een een tweetal rondes met daarin een stuk van 500 meter over een "karrespoor" door een weiland en twee haakse bochten. Niet echt mijn favoriete soort parcours. Geef mij maar lange rechte wegen. De 10 kilometer lopen kostte mij een ruime 43 minuten. Had eigenlijk gehoopt wel zo'n 1 a 2 minuten harder te lopen.


Eindtijd was uiteindelijk 2:11. Daarmee werd ik 84e overal en 22 in mijn categorie H40. A.s. zaterdag gaat het echte werk beginnen. De hele triathlon van Almere. De weersvoorspelling ziet er goed uit, het lichaam is topfit en goed getraind. Dus de ingredienten voor een nieuw PR? Als ik mijn zwakke punt (verzorging tijdens het lopen) onder controle hou zie ik een tijd binnen de 11 uur als mogelijkheid. Zaterdagavond zal ik het weten...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee Cor toppie.
Namens je RD&E collega's wensen we je heel veel succes in de Almeerse Holland Triathlon a.s. zaterdag en een goede prestatie (<11uur) gewens!!!!!!!!!!!!!!!

Danielle

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger