11 augustus 2007

Luik-Bastenaken-Luik

Voor het 3e achtereenvolgende jaar deed ik mee met deze wielerklassieker door de Belgische Ardennen. Ik reed welliswaar de 170km, maar dat pastte wat mij betreft goed genoeg in de voorbereiding naar de hele triathlon van Almere.


Dit jaar hadden we met een aantal andere rijders gekozen voor een verblijf in het hotel bij de start, het Holliday Inn hotel. Op vrijdagmiddag verzamelen bij Van der Valk in Breukelen alwaar we een hapje gingen eten. Het was namelijk nogal druk langs de weg bij Eindhoven. Zo rond 21:30 kwamen we aan in Luik. Nog ff gauw een paar biertjes drinken en daarna onder de wol.

Johan en Thom gingen er al om 5:30 uit, want zij gingen de 235km rijden. Ik en Aart konden nog lekker een uurtje langer pitten want wij reden de 170km. Het ontbijt bleek niet zo bijzonder te zijn... helaas... Om ff voor acht uur voegde Erik zich bij ons en gingen ook wij op pad voor onze barre tocht.
Het was dit jaar gelukkig erg mooi weer. Een beetje mistig en vochtig in de ochtend, maar later erg zonnig! De eerste heuveltjes lekker soepel op gereden. Ook Erik en Aart reden lekker mee. Met name Erik zag erg op tegen deze rit en reed alle beklimmingen in zijn eigen tempo omhoog.


Vanaf de beklimming van de Wanne ging het echte werk beginnen. Aart begon nu toch wel te merken dat ie net ff te weinig kilometers deze zomer gereden had en Erik bleef gewoon in zijn eigen tempo doorrijden. Bij mijzelf voelde de benen super-top! Ondanks de zware trainingsweek reed ik gemakkelijk de pittige klimmetjes op.

Na 6,5 uur netto fietstijd stonden we weer bij het Hotel Holliday Inn. Echt een topfietsdag was het! Moe maar voldaan konden we lekker in de parkeergarage onder het Hotel onze fietsen in de auto plaatsen. Nog lekker een douche gepakt in het hotel en daarna gewacht op de finish van Johan en Thom. Uiteraard onderweg naar huis bij de eerste de beste McDonalds de verloren gegane energie weer aangevuld.


Aankomende zaterdag het NK triathlon OD voor Masters in Veenendaal. Voor mij nog een soort van test wedstrijd op pittige snelheid voor Almere. Ik heb er zin, want ik voel aan alle kanten dat het lichaam helemaal top is.

1 opmerking:

Anoniem zei

Top Cor, de vorm is er dus weer net als 10 jaar geleden, hou je wel alles heel ;-). Groetjes, Jeroen

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger