07 mei 2007

Vacantie Mallorca

Net zo als verleden jaar weer in mei een weekje met het hele gezin op vacantie. Dit jaar weer naar Mallorca, maar nu naar Alcudia, een plaatsje in het noord oosten van het eiland. Ik had dit jaar van te voren via internet een mooie fiets gereserveerd bij een fietsverhuurder, een Specialized Allez Comp.


We hadden op de heenweg helaas wel een vertraging van wel 4 uur! Bijkomend voordeel was wel dat we de bekerfinale tussen AZ en Ajax nog volledig konden bekijken. Enfin, zo tegen half vier 's nachts lagen we dan eindelijk in ons bed in hotel Holliday Garden in Alcudia.

Ik had daar dus een fiets gehuurd en bedacht dat ik daar 3 ritten ging maken. Twee glooiende ritten tussen de 70 en 80km en een bergrit van 100+km. Met name de bergrit was erg zwaar omdat ik de dag ervoor een verkoudheid & lichte keelontsteking had opgelopen en de temperatuur was opgelopen boven de 30 graden. Het betere afzien dus. Ik was van plan die dag naar de Puig Major (hoogste berg van mallorca op +/-1440m boven zeeniveau) te rijden. Helaas is het laatste gedeelte voor het burgervolk afgesloten, omdat er boven op de top een Amerikaanse radarpost staat. Vond ik op dat moment helemaal niet erg, want het lichaam voelde die dag toch al niet zo geweldig aan. Dus maar slechts tot 870m boven NAP gekomen....

Ik was de dag erna wel echt ziek en heb een dag in de kamer doorgebracht. Gelukkig bleef het bij die dag en was ik op de laatste fietsdag nog weer in staat om een rustig glooiend ritje te maken. Tussendoor nog twee ontspannen looptrainingen afgewerkt, dus weer een lekker sportieve vacantie!

De kinderen vermaakten zich ook prima, hoewel er dit jaar minder kinderen van hun leeftijd zich op het complex bevonden.


Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger