12 augustus 2006

Luik-Bastenaken-Luik

Of eigenlijk Luik-Baraque de Fraiture-Luik. We hebben net zoals vorige jaar de 170km versie gereden. De dag ervoor zag dat er nog niet naar uit, want het was al twee dagen super slecht weer. Koud, wind en vooral veel regen. Op het laatste moment toch besloten heen te gaan en dat was achteraf een goede keuze. Het weer was zaterdag namelijk uitstekend, ietwat aan de frisse kant. Maar vooral droog!

Dit jaar hadden Michael, Johan en ik een hotel geregeld in Luik zelf. Zo'n 4 kilometer van de start. Even na achten 's ochtends zijn we vertrokken vanaf de start. Al gauw bleek al dat Michael niet de killer benen van vorig jaar had, te weinig kilometers gemaakt. Hij had het zwaar met het klimmen. Johan daarintegen was in betere vorm dan ooit, had weken van tussen de 300 a 400 kilometers gemaakt. En dan ook nog eens een nieuwe Canondale R400 tussen zijn benen, dus zijn moraal was voor de start al hoog.

We reden vrij vlot naar de eerste stempelpost op Baraque de Fraiture. Daar voorafgaand was ik mijn ouwe trainingsmaat Jos van Dorp nog tegengekomen. Die deed samen met Ge Bakkum en Joop Menke ook mee. Joop kwamen we later op de Baraque nog tegen.
Ja, vanaf Baraque is het een lange afdaling na de klim van de Wanne, waar het echte LBL pas begint. Ik had het wat koud gekregen op de Baraque en vervolgens het constante dalen naar de Wanne deed de benen geen goed. Maar op souplesse reed ik toch makkelijk naar boven. Daarna volgde de Cote d'Amermont (eigenlijk de zwaarste klim van de rit), Le Rosier, La Vecquee en als toetje de Redoute. Vele renners moesten hier van de fiets maar ondanks een iets te zwaar verzet voor 20% (namelijk 42x25) ging ik makkelijk omhoog.

Helaas kreeg ik last van een afloper en moest ik een aantal keer van de fiets om mijn band weer op te pompen. Johan was ons intussen kwijtgeraakt en dacht dat ie achter ons reed en fietste dus als een bezetene naar Luik om ons nog in te halen ;-)

Moe, maar voldaan kwamen Michael en ik een kwartiertje later aan. Uiteindelijk net iets meer dan 7 uur netto gereden, een kwartiertje langer dan verleden jaar. Daar hebben we ons aandenken van de dag (een paar wielrensokken inclusief moeie benen) opgehaald. Ook nog eens een lekker broodje ge-BBQ'de worst gescoord en vervolgens met veel pijn en moeite het Campanile hotel weer opgezocht. Traditioneel voor dit soort evenementen onderweg nog een hamburger bij de Mac gegeten en snel naar huis.

De dag erna heb ik nog een laatste pittige looptraining voor de hele triathlon van Almere gedaan. Ondanks de zware benen kon ik de 22 kilometers erg goed aan. Dat geeft hoop voor 26 augustus! Maar eerst aankomende zaterdag (19 augustus) nog de 1/4 triathlon van Anna Paulowna. Eens kijken of we de tijd van 2:10 van verleden jaar nog iets scherper kunnen zetten.

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger