19 augustus 2006

1/4 triathlon Anna Paulowna

Deze zaterdag was het jaarlijkse kwart(je) triathlon van Anna Paulowna. Een triathlon in de streek waar ik vandaan kom en waar ik sinds 3 jaar weer elk jaar aan mee doe. Het was dit jaar de 24e keer en ik heb er daarvan een stuk of 12 gedaan.

Het weer was prima, 22 graden, zonnetje en een pittig windje kracht 4 a 5. Dat windje maakte het zwemmen wel wat lastig want er was behoorlijk wat golfslag op het Oude Veer.

Zwemmen ging op zich redelijk lekker voor mijn gevoel, alleen de tijd van 17:02 viel een dikke halve minuut tegen, hoewel ik wel gelijk met Dre van Oosten wisselde, die de afgelopen jaren toch elke keer voor mij zat met zwemmen. Dat deed mij dan toch wel goed. Dre zwemt in het zwembad wel niet zo hard, maar eenmaal in een wetsuit gaat het stuk rapper.

Het fietsen begon tegenwind en ik kon hem lekker rondtrappen. Helaas bij de eerste spoorwegovergang na zo'n 5 kilometer bij Kleine Sluis moest ik wachten voor een trein (is mij in die andere 11 jaargangen nooit overkomen). Dat kostte mij een minuut... Maar ja, dat was niet de grootste pech van vandaag. Ik leek op een snelle fietstijd uit te gaan komen, ware het niet dat zo'n 3 a 4 kilometer voor de fiets-loop wissel ik een lekke achterband kreeg. Het hele stuk naar de wisselzone gelopen (mocht nog een paar oude geitenwollen sokken van iemand lenen) en alsnog begonnen met lopen. De fietstijd was nu 1:32!!! Dat zijn tijden van lang geleden, mijn eerste kwart triathlons :-)

Met lopen begon ik nog wel gemotiveerd, maar na een paar kilometer zag ik het nut er niet helemaal van in (kwam ook een beetje door wat zere hielen van het wandelen op blote voeten/geitenwollen sokken op het wegdek) en ben toen in een iets minder strak tempo gaan lopen. Kwam een kilometer voor het einde Marijke Zwaag tegen, de dochter van sportvriend Cor Zwaag. Met haar heb ik rustig de laatste kilometer "uitgelopen". Cor Zwaag had overigens al na een kilometer lek gereden en ook zijn nieuwe binnenband ging ook meteen lek. Voor Cor: Wel eerst voor het vervangen van je binnenband ff met je vingers de binnenkant van je buitenband checken of er niet nog wat scherps in zit....

Al met al een wedstrijd met een vervelend nasmaakje. Ging voor een totaaltijd van onder de 2:10, maar helaas werkte het materiaal niet helemaal mee. Misschien nog een "teken" van mijn ouwe trouwe Kestrel 500SCI vanwege de aanschaf van een Trek 5000? :-) Volgende week zaterdag het hoogtepunt van dit jaar: de hele triathlon van Almere. Ben ik er klaar voor? Volgende week zaterdagmiddag/avond zullen we het weten. Misschien schrijf ik van de week nog een kleine voorbeschouwing met een "gepland" tijdschema.

Zit me nu te verbijten achter de computer omdat het hier in Almere een partij hondeweer is geworden. Regen en onweer. Eigenlijk wil ik vandaag nog 130 kilometer fietsen om de Trek 5000 nog eens goed aan de tand te voelen. We zien het wel, anders maar niet. Want als ik het nu nog van die laatse 130 kilometer fietsen moet hebben, is het ook niet goed.

2 opmerkingen:

Marijke zei

Misschien een 2 jaar te late reactie, maar ik googelde voor de gein mijn naam en kreeg een link naar je blog waar ik in genoemd wordt!
Leuk Cor, doe je van de zomer weer mee in Anna Paulowna?
Groetjes, Marijke

Cor Boerman zei

Hahaa, die Marijke heeft haar naam op mijn blog gevonden! Verassend wat je allemaal niet vindt als je je eigen naam op Google intikt.

Maar nee, helaas weer triathlon AP dit jaar voor mij (vorig jaar ook al niet). Almere valt, net als verleden jaar, op dezelfde dag als Anna Paulowna...

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger