05 december 2010

Kromslootparkloop

Voor het eerst sinds de triathlon van Almere weer eens een wedstrijd op het programma. Omdat ik meer dan ooit de focus op de lange triathlons heb gelegd, was het doel door trainer Lars op deze loopwedstrijd gesteld op "nog geen scherpte voelen".

De week voor de wedstrijd was het al aardig winters weer geworden en dit resulteerde op vrijdag en zaterdag redelijk veel sneeuwval. Zaterdagavond trad echter de dooi in met het gevolg dat al die vers gevallen sneeuw op zondag was veranderd in papsneeuw.

Samen met Jan Fhijnbeen naar de start gereden. Daar bleek het startterrein dus erg glad te zijn. De fietspaden zagen er gelukkig wel goed wel uit. Direct na de start probeerde ik direct goed in mijn target zone te blijven en kwam samen met Milan Brons te lopen. Milan had ook opdracht gekregen om laag in zijn zones te lopen en aldus liepen we het grootste gedeelte samen. Verder in de ronde bleek echter wel dat daar een aanzienlijk stuk van het fietspad nog onder die papsneeuw lag. Dat was wel even een tegenvaller.

In de 2e ronde ging Milan een zone hoger lopen, dus liet ik hem maar gaan. Superrelaxed liep ik de 15km in 1:17:34 uit. Klinkt qua tijd allemaal nog niet zo heftig, maar dit zijn wedstrijdjes die een hoger doel dienen. De "scherpte" heb ik dan ook niet gevoeld, dus missie geslaagd.

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger