19 december 2009

1/2 marathon Dronten

Koud, heel koud was het vandaag. Eigenlijk zou ik vandaag niet eens mee doen, omdat ik vandaag met het gezin naar Winterberg zou afreizen. Vanwege de 50e verjaardag van Cor Zwaag a.s. maandag ga ik nu echter een paar dagen later. Marion, Iris & Stijn zijn vandaag met mijn schoonvader vertrokken en ik hobbel er dus a.s. dinsdag achteraan.
Maar goed, het was dus heel koud, 's ochtends vroeg wel -11 en toen ik om 11:15 in auto stapte nog steeds -8. In Dronten aangekomen kwam ik Hans en Mike al snel in de sporthal waar de inschrijving was tegen. Met Mike hebben ik nog even snel ingelopen om, ahum, warm te worden.



Ik had van Chris de opdracht gekregen om de gehele wedstrijd in Z1 te lopen, dat is zo ongeveer op 65% van HFmax. Dat houdt voor mij in dat ik zo rond de 6:10 min/km loop. Dat resulteert dan in een tijd van ongeveer 2:10. Met zo'n tempo loop ik net voor de bezemwagen uit, dus heb ik op eigen initiatief een zone hoger gekozen. In Z2 loop ik ongeveer 5:20 min/km, zo ongeveer het beoogde marathontempo in een hele triathlon. Met zo'n tempo loop ik dan 1:52 hoog op een halve marathon. Op die tijd ging ik dus weg.

De eerste paar kilometer wilde ik maar niet warm worden. Ik merkte dat ik eigenlijk te koud gekleed was voor de omstandigheden. Maar ja, plan is plan dus bleef ik in het ontspannen Z2 tempo doorlopen. Het tussenstuk ging qua temperatuursbeleving wel, maar de laatste 5 km kreeg ik met name een hele koude romp. het eindresultaat werd uiteindelijk 1:56:23 (exclusief 2 plaspauzes). De traagste 1/2 marathon in wedstrijdverband die ik in hele lange tijd gelopen heb. Voelt op dat moment niet echt bevredigend.

Heb voor mezelf wel besloten als ik dit soort wedstrijden in de lage zones moet uitvoeren, ik dat beter thuis kan uitvoeren. Je moet toch 11,50 euro betalen en er ook nog eens 1,5 uur voor in de auto zitten.
De komende weken zijn qua wedstrijden mak aan. De eerstvolgende wordt waarschijnlijk medio januari 2010 een zwemloop van triathlonvereniging Oude Veer in Breezand. Maandag aan Cor Zwaag maar vragen wat de definitieve planning voor de Oude Veer wedstrijdjes van 2010 is. Eind januari zowiezo de Bakker Bart 10 miles (16,1 km) van het ATC.

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger