06 januari 2007

Zwem analyse

Afgelopen donderdag ben ik met de Marion, Iris en Stijn naar het zwembad in Lelystad geweest. De kinderen hadden vacantie en ik had daarom een dagje vrij genomen voor een leuk uitje.

Tegelijkertijd zag ik mijn kans schoon om Marion de digitale fotocamera ter hand te laten nemen en wat filmpjes te maken van mijn zwemstijl. Het zijn maar filmpjes van 320x240@20fps, maar geven toch een goede indruk. Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het maken van flipturns, dus wilde ik daar wel eens van zien hoe dat er uit zag. De filmpjes kan ik helaas niet op mijn blog laten zien, maar de flipturns zagen er goed uit. Beter zelfs dan ik verwacht had.



Op de zwemtechniek zelf heb ik nog wel wat aanmerkingen. Mijn benen "zwabberen" iets te veel. Iets waar ik de komende zwemtrainingen maar eens wat aan moet gaan doen. Volgens mij is het een gebrek van actief meebewegen van de benen. Heb altijd de neiging als zwemmer in triathlons om de benen te ontlasten vanwege het fietsen en lopen. Hierdoor lijkt alsof de benen te veel erbij "bungelen".





Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger