16 september 2007

1/2 Triathlon Deventer

Als laatste triathlon van dit seizoen stond de halve triathlon van Deventer op het programma. De week ervoor nog wel even getwijfeld of ik zou deelnemen want mijn schoonmoeder was een week voor de wedstrijd overleden. Na de rouwplechtigheden op maandag en dinsdag voor de wedstrijd voelde ik in de dagen erna toch het goede wedstrijdgevoel terugkomen. Lijkt wel een soort van supercompensatie na de vele trainingsuren deze zomer. Marion had ook geen bezwaar en aldus ging ik zondagochtend vroeg (kwart voor zes ging de wekker al) op weg naar Deventer.

Het beloofde een mooie dag te worden, 22 a 23 graden en een rustig windje dat in de loop van de ochtend wel wat pittiger werd. Ook was het 's ochtends nog best fris. Tja, wat dat betreft merk je dan echt dat de zomer aan het aflopen is.

De start was op een recreatiegebied op een klein half uurtje fietsen vanaf Deventer. Het zwemparcours zag er perfect uit en de watertemperatuur van 18 graden was ook aangenaam genoeg. Ik had sinds een week of twee via internet in Duitsland (http://www.odeeps.de/) voor een hele nette prijs een nieuw westuit (Blue Seventy Helix) gekocht. Merkte nu pas dat mijn vorige wetsuit eigenlijk misschien een maatje te klein was (MT versus ML). De Helix zit wat dat betreft perfect. Dat ontdekte ik al tijdens de eerste buitentraining in het Gooimeer. Na 30:03 minuten had ik de 2 km zwemmen afgelegd. Volgens mij de afgelopen 5 jaar niet meer zo hard gezwommen!

Het fietparcours bestond uit een aanloop van een paar kilometer om vervolgens 8 rondes van 9 km ten westen van Deventer te rijden en als laatse een uitloop van een kilometer of 15 weer terug naar T2 in Deventer. Het fietsen ging behoorlijk, 91,3 km in 2:41. Da's net 34 km/hr gemiddeld. Had van te voren misschien wel iets sneller verwacht, maar de bochtige rondjes zijn niet in mijn voordeel. Ben wat dat betreft een echte rechtdoor rijder...

Lopen was ook al zo'n ronde festijn. Een aanloop van 3,6 km om vervolgens 7 rondes van 2,5 km af te moeten leggen. Van te voren had ik bedacht dat ik ontspannen de 21,1 km wilde afleggen. Ik doe namelijk volgend weekend met het bedrijfsteam van ASM de Dam tot Damloop mee. Daar wordt ik geacht 1:04 op 16,1 km te lopen. Best wel een vrij scherpe tijd.
Maar goed, ik liep dus een ontspannen 1:44 op de 21,1 km. Zag in de uitslagen dat ik behoorlijk constant gelopen had, traagste ronde was 12:34 en de snelste 12:07. Samen met het zwemmen het beste onderdeel van vandaag!

Na 4:59:46 stond ik dus net binnen de 5 uur aan de finish op de Brink in Deventer. De dag erna voelde de benen ook nog eens zeer behoorlijk aan. Dus laat de Dam tot Damloop maar komen!

Nog wat technische details:

2km zwemmen in 0:30:03. HFavg 147
91,3 km fietsen in 2:41:14. Hfavg 143
21,1 km lopen in 1:44:11. HFavg 151
Totaal HFavg 146

Geen opmerkingen:

Wedstrijden/Evenementen 2013

  • 21-04-2013 40km Tijdrit ATC
  • 02-06-2013 MD Triathlon Nieuwkoop
  • 22-06-2013 1/3 Triathlon Oud-Gastel
  • 06-07-2013 NK MD Triathlon Didam
  • 04-08-2013 MD Triathlon Eupen
  • 24-08-2013 1/4 Triathlon Anna Paulowna
  • 14-09-2013 NK 1/1 Triathlon Challenge Almere
Powered By Blogger